تأکید بر تدوین سند ارتقای زنان و گسترش نقش‌آفرینی بانوان

*تأکید بر تدوین سند ارتقای زنان و گسترش نقش‌آفرینی بانوان* در نشست مشترک «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، تدوین بسته‌های اجتماعی متناسب با تکثر جامعه، بررسی موانع اشتغال بانوان البرزی و ارتقای شاخص‌های مدیریتی زنان در این استان مورد تأکید قرار گرفت. در جریان حضور استاندار و مدیران ارشد استان

کد خبر : 43028
تاریخ انتشار : جمعه 5 تیر 1405 - 21:27

*تأکید بر تدوین سند ارتقای زنان و گسترش نقش‌آفرینی بانوان*

در نشست مشترک «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، تدوین بسته‌های اجتماعی متناسب با تکثر جامعه، بررسی موانع اشتغال بانوان البرزی و ارتقای شاخص‌های مدیریتی زنان در این استان مورد تأکید قرار گرفت.

در جریان حضور استاندار و مدیران ارشد استان البرز در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، «زهرا بهروزآذر» خواستار تدوین و تکمیل «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان البرز شد و گفت: استان البرز با توجه به تجربه موفق در حوزه‌های اجتماعی می‌تواند الگوی سایر استان‌ها باشد و تجربیات موفق خود را مستندسازی کند.

*رسمیت تکثر جامعه و ریشه‌یابی دغدغه‌های دختران*

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مأموریت دولت برای تدوین بسته‌های اجتماعی پس از جنگ اخیر اظهار داشت: باید دغدغه‌های مردم، به‌ویژه دختران نوجوان و جوان را شناسایی و ریشه‌یابی کنیم. باید تکثر و تنوع جامعه را به رسمیت بشناسیم و برای همه دختران و زنان ایرانی برنامه داشته باشیم و نباید اجازه دهیم میان آنان و حاکمیت شکاف ایجاد شود.

*توسعه مشاغل خانگی با الگوبرداری از مراکز کوثر*

بهروزآذر با تقدیر از اجرای پایلوت طرح زنجیره اشتغال زنان و طرح «کارآفن» در البرز، به تجربه موفق مراکز «کوثر» در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: استفاده از فضاهای بلااستفاده برای ایجاد محیط‌های کار اشتراکی، زمینه توسعه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد را فراهم می‌کند و امیدواریم این تجربه در استان‌ها نیز توسعه یابد.

*ارتقای ۳۰۰ بانوی توانمند البرز به سطوح مدیریتی*

در ادامه این نشست، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز با تأکید بر نقش‌آفرینی بانوان در ساختار مدیریتی کشور بیان کرد: رویکرد استان البرز در بهره‌گیری از ظرفیت زنان به‌صورت جدی دنبال شده است. با فراخوان جذب و ارزیابی‌های تخصصی، بیش از ۳۰۰ نفر از بانوان توانمند استان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی نظیر مدیرکل سیاسی، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل روستایی و عشایری، معاون مدیرکل، معاون فرماندار و بخشداری به‌کارگیری شده یا ارتقا یافته‌اند و این روند در حال گسترش است.

*کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در البرز*

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان یادآور شد: با وجود چالش‌های متعدد، در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بسیاری از شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله جرائم و مسائل مرتبط با طلاق و خودکشی روند کاهشی داشته و البرز از رتبه‌های بحرانی به وضعیت میانه رسیده است.

در این نشست معصومه آقائی مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز، زینب عاشری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز و فرزانه معدن‌کن مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز نیز حضور داشته و به بیان موضوعات مرتبط با این حوزه پرداختند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.